שיווק באינטרנט – מה הדרך ואיך מתחילים

שיווק באינטרנט – איך לשווק נכון? מדריך קצר למתחיל

שיווק באינטרנט מה עושים? אפילו שהשאלה היא מאוד פשוטה, התשובות הם ארוכות ומסובכות, יש מהן המון, זאת אומרת מה שעסק גדול יחפש לשווק, לא מחייב שעסק קטן יהיה מעוניין בכך.

האינטרסים של לייצר דמות ציבורית הוא לא בהכרח האינטרס של בעל האתר או העסק שמעוניינים בשיווק, לפעמים רצוי להגיע לתוצאות מידיות, לפעמים דרוש הרבה סובלנות, יציבות, ועבודה קשה וארוכה על מנת להגיע לתוצאה הרצויה מול הלקוח. המון תלוי גם בתקציב, ומה המטרה שהצבנו לעצמנו עקב כך ברוב המקרים זה משתנה  גם לגבי הזמן.

אז כמו שאתם מבינים אין תשובה אחת לכל הנושא כאן, הכול כאן יחסי, המון תלוי בתקציב ומטרה של הלקוח. מה שכן אפשר לעשות באופן פשוט זה להציג לכם את כל האפשריות הטובות והמוצלחות כיום לשיווק באינטרנט בכדי שאתם תבינו מה הדרך הטובה ביותר לעשות זאת.

שימו לב ששיווק באינטרנט הפך מזמן ממשהו בסיסי למשהו שחובה לעשות כיום ואף רצוי. רוב העולם היום גולש באינטרנט, במיוחד בשנת 2021. עסקים מבינים את זה ומיישמים את זה. אין פה באמת אפשרות לוותר על שיווק באינטרנט כשזה מה שהמתחרים שלכם עושים. הכוונה פה פשוטה וברורה, אתם פשוט מאוד תישארו מאחור וחבל. כשאנחנו מדברים על שיווק באינטרנט, הכוונה כאן לאופן שבו אתם תשווקו את עצמכם בכדי להשיג מטרה עסקית הרצויה לכם, שתקדם אתכם ותניב לכם פירות בסופו של דבר, “תמורה ביחס להשקעה שלכם”.

המטרות שיווק שלכם:

1. יותר כניסות לאתר

2.לידים 

3.יותר הרשמות

4.שיפור מוניטין

5.והרחבה של הקהילה האינטרנטית שלכם וכדומה.

יש כל כך הרבה אפשרויות לשווק באינטרנט, שהרבה עסקים הולכים לאיבוד ומוותרים רק כי הם מתקשים לקבל את ההחלטה ולא בהכרח יודעים מה הכי נכון עבורם ועבור העסק שלהם. מה שיוצר את תחושת חוסר הביטחון בנושא וההחלטה פשוט לוותר על זה וברגע שזה קורה המתחרים כבר מובילים עלייך.

הייתה תקופה שזה עוד היה ממש פשוט, היה פרסום בגוגל, היה פרסום בפייסבוק. המשתמשים הפכו ליותר חכמים עם הזמן והם פיתחו עמידות לרוב מה שמתפרסם ברשתות, מה שגרם למשווקים לצאת מהקופסא ולהציע אפשרויות חדשות שעד לא מזמן לא היו קיימים בכלל. זה לא אומר שכבר לא מפרסמים בגוגל או בפייסבוק, זה גם לא אומר שאלה שיטות שיווק מיושנות. אבל זה כן אומר שזה כבר לא מה שהיה פעם. אם פעם היו פשוט מעלים מודעה שמציגה את המוצר, אז היום הכיוון הוא יותר לספק למשתמש איזשהו ערך וייחודיות ועל ידי כך לקרב אותו אליכם ולזכות באמון של המשתמש, ורק אז למכור את המוצר. גם דרוש בכך הרבה כוח שכנוע ואמינות אז נכון, זה לא רק נראה ככה, אנחנו באמת צריכים להתאמץ קצת יותר.

קיימת שיטה אסטרטגית שאני כבר אציג בפניכם שיטה מוכרת בעולם השיווק. כמה פעמים ביום יצא לכם לראות כל מיני מודעות של אוכל, מסעדות, הזמנות ומשלוחי מזון בין 12:00 ל-15:00 יכול להיות שבכלל לא חיפשתם או חשבתם על זה אבל זה עדיין הופיע לכם, המשווקים יודעים שאלה הם השעות שכולם יוצאים להפסקת צהריים ומחפשים להזמין אוכל או כל דבר שקשור לאוכל, לכן פתאום יש התפרצות של מודעות בשעה הזאת זה ניקרא אסטרטגיית PUSH לדחוף את התוכן לעיניי אותם אנשים שזקוקים לאותו מוצר או לאותה מודעה באותו רגע.

כמה פעמים יצא לכם לשבת ברשת ולחפש מוצר או פריט כלשהו לקנייה ופתאום משום מקום הופיע הפריט במחירים שונים באתרים שונים אם מלא פרסומות , ככל הנראה שהמשווקים גילו שהייתה התעניינות במוצר ועכשיו הם מנסים  לפתות אתכם ולחשוף לכם עוד עוד ממה שיש להם להציע, אז כשאנחנו בעצם חושבים על לשווק באינטרנט אנחנו בהחלט  נצטרך להשתמש באסטרטגיה (PUSH /PULL), חשוב להיות ממש מדויק בקהל יעד ובשעות פרסום של המוצר או כל מה שהחלטתם לשווק ,צריך לייצר עניין לבנות אמון משהו שיגרום לקהל יעד להמשך לזה וכדומה.

שיווק באינטרנט – שיטות לשיווק:

  • שיווק תוכן – זאת אחת הדרכים הכי מוצלחות היום בשוק לשיווק ולהשגת תנועה באתר, שיווק תוכן מאפשר לגולשים לייצר התעניינות.
  • בלוג – זאת דרך נוספת לפרסם את המאמרים שלכם ולהציג את התוכן השיווקי שלכם, חשוב להבין שלא מדובר רק בלשבת ולכתוב מאמרים לאתר וכאן נכנס ה-SEO לתמונה.
  • SEO – זאת דרך להביא את המאמרים שלכם לדירוג גבוה בחיפוש בגוגל , לדוגמא אתם צריכים להביא תוכן מקורי ואיכותי שיגרום לגולשים בעצם לקנות את המוצר שלכם או לרצות להמשיך לעקוב אחרי התוכן שאתם מפרסמים שם ולהירשם לרשימת התפוצה.
  • יוטיוב – כל אחד היום פשוט כל אחד יכול לפתוח ערוץ יוטיוב ויכול לפרסם סרטונים ולהתחיל לצבור קהל שיתעניין ויאהב את מה שאתם בעצם מעלים. הפלוס של יוטיוב הוא שאפשר לבנות את קהל שלכם ישירות מהפלטפורמה עצמה ולא  בהכרח להפנות אליה גולשים מפלטפורמות אחרות.
  • פלטפורמות פרסום – במקום לחכות שהתוכן שלכם יעלה ממנועי החיפוש בגוגל או יקבל חשיפה בפני הגולשים שלכם אפשר לשלם לגוגל או פייסבוק סכום כסף והם יפרסמו את האתר שלכם אותם גולשים שמספיק לוחצים על המודעה או הפוסט שלכם, גוגל יציג את האתר שלכם במקומות הראשונים של תוצאות החיפוש, אבל מדובר על השקעה של סכום כסף מסוים, ככה שצריך לקחת את זה בחשבון.
  • Remarketing – מדובר בשיטה דיי מוצלחת בעיקר בפלטפורמות הממומנות גוגל פייסבוק למשל, זה מאפשר לפרסם לקהל מסוים שכבר בעבר נחשף לתוכן שפרסתם לדוגמא אם הקמתם קמפיין בפייסבוק והשתמשתם בפיקסל השתול באתר שלכם כל מי שנכנס לאתר שלכם באופן אוטומטי הופך להיות קהל יעד ופייסבוק באופן מידי חושף בפניו את הקמפיין שלכם.

יש הרבה דרכים לעשות שיווק באינטרנט, ואפשר בהחלט להבין למה אנשים מרגישים מבולבלים, ולמה הבלבול, מה שבעצם אפשר להבין מכל הסיפור כאן והלמידה שלנו עד כאן, שהדרך הטובה ביותר להתחיל בשיווק היא מתחילה באתר שלכם, כשיש אתר או אתם בדיוק בונים אחד כזה שכל השליטה שלכם, אתם יכולים לכתוב את התוכן את המילים או לשנות, מתי שתרצו איפה שתרצו אתם לא תלויים באף אחד חוץ מעצמכם, והמשתמשים באתר יוכלו ממש ליהנות מהאתר שלכם בזמן אמת. ככה בעצם אתם בונים אמון ומערכת יחסים וכשזה מצליח מה שהצבתם לעצמכם הוא בעלייה.

בסופו של דבר כמו שלנו יש אימא ואבא, גם אנשים שקונים את המוצר שלכם מחפשים אימא ואבא ורוצים לדעת שיש למי לפנות אם פתאום קיימת בעיה. ולכן האתר שאתם בונים הוא דבר בסיסי והחשוב שעליו אתם תלבישו את כל שיטות השיווק שלכם או שיטות אחרות.

שיווק באינטרנט – אז איך נכון לשווק באינטרנט:

ברמה הפשוטה והסופר בסיסית , שיווק תמיד מתחיל מצומת לב, אם יש עליך הרבה עניים אתה משווק את עצמך מבלי מודע אפילו, המטרה כאן היא לא להיות יותר בולט מהמתחרה או יותר זול ממנו, המטרה להביא את הייחודיות שלך, זה גם מה שיהיה יותר בולט מהמתחרה שלך מה שיביא אותך להיות יותר טוב מהמתחרה.

יש כמה דברים שיכולים לגרום ללקוחות להתעניין דווקא בך לדוגמא: במידה וכותרת המאמר שלכם סופר מעניינת, יכול להיות כי התוכן באתר שלכם הוא מקורי מעניין ומושך את העין יותר מהמתחרה, ויכול להיות שיש חווית משתמש טובה, יכולות להיות הרבה סיבות כאלה ואחרות. תמיד אפשר לבצע מחקר מתחרים, ולראות במה הם טובים באתר במה הם מושכים את הצומת לב שלהם ולנסות להתחרות בהם, צריך לדעת חולשות שלהם.

עכשיו, אחרי שאתם מכירים בערך את השלבים והשיטות לשיווק באינטרנט תוכלו להתחיל את המסע שלכם. את המסע אתם יכולים לעבור באופן עצמאי או בעזרת שירותים של מישהו שמנוסה, בתחום הזה. קיבלתם כאן הסברים מאיפה אפשר להתחיל ותוכן מעולה על מספר שיטות שיווק וקיים עוד המון, ומכאן תוכלו להמשיך ללמוד ולהתפתח ולהבין מה השיטה שאתם מעוניינים ביותר ולהתעמק בה. זה דורש זמן, ניסיון, השקעה כספית ורצון ללמוד עוד ועוד.

שיתוף:

פוסטים נוספים

רוצים לפרוץ בעסק?
קבלו מאיתנו הצעת מחיר